dr hab. inż. Piotr Koszelnik, prof. PRz

Koncepcja rozwoju

Celem strategicznym jest rozwój uczelni jako miejsca sprzyjającego efektywnej pracy naukowców i ich indywidualnym karierom naukowym oraz zdobywaniu wiedzy i doświadczeń studentów.

Kluczowe obszary strategiczne:

Koncepcja rozwoju PRz
  1. Uporządkowanie sytuacji w administracji Uczelni – zmiana kultury zarządzania Uczelnią, przejrzysta i stabilna struktura organizacyjna i podległościowa.
  2. Przywrócenie kanałów komunikacji – stworzenie systemu efektywnej komunikacji i współpracy, szacunku, wzajemnego wsparcia, umacnianie identyfikacji z uczelnią i poczucia dumy z bycia jej pracownikiem, studentem i absolwentem.
  3. Pracownicy – opracowanie i wdrożenie programu rozwoju pracowników, uwzględniającego ich potencjał, talenty, osiągnięcia, kompetencje, aspiracje oraz zaangażowanie.
  4. Dydaktyczna ścieżka awansu pracownika – ustalenie przejrzystych reguł awansowania w karierze dydaktycznej pracownika akademickiego, którą umożliwia nowa ustawa.
  5. Badania naukowe – prowadzenie interdyscyplinarnych badań naukowych na światowym poziomie w tym we współpracy z zagranicznymi partnerami. Poprawianie jakości życia regionu poprzez wdrażanie ich wyników w różnych obszarach gospodarki i życia społecznego.
  6. Kształcenie –realizacja nowoczesnego modelu kształcenia uwzględniającego potrzeby i aspiracje studentów, ich rozwój osobisty i społeczny, oraz spójnego z wymaganiami rynku. 
  7. Umiędzynarodowienie – intensywne wzbogacanie dorobku uczelni oraz każdego pracownika i studenta poprzez umożliwienie zdobywania doświadczeń za granicą, jak również przyjmowanie gości z zagranicy, i realizację wspólnych projektów i badań.
  8. Sprawy studenckie – zapewnienie autonomii działalności studenckiej, a organizacje studenckie powinny być ważnym elementem promocji Uczelni.
  9. Inwestycje – rozwój infrastruktury materialnej w celu polepszenia jakości pracy i studiowania. Informatyzacja uczelni, wdrożenie systemów usprawniających zarządzanie i realizację procesów administracyjnych, edukacyjnych oraz przebieg badań naukowych. 
  10. Finansowanie – pozyskiwanie nowych źródeł finansowania dla działalności naukowej i edukacyjnej, zwłaszcza poprzez wsparcie dla nowych projektów i szeroko rozumianej współpracy z instytucjami rynku.
  11. Współpraca z innymi podmiotami – wymiana doświadczeń i wiedzy z biznesem i instytucjami publicznymi oraz komercjalizacja wyników badań naukowych.
  12. Promocja Uczelni – profesjonalizacja działań promocyjnych na rzecz odbudowania i kształtowania pozytywnego wizerunku Politechniki Rzeszowskiej.
  13. Sport – oferta sportowa i kulturalna Uczelni powinna być zgodna z oczekiwaniami studentów i jednocześnie spójna z jej możliwościami finansowymi.